شماره سه| فراری 458
۳.۸ لیتر
۳.۱ ثانیه
۳.۴ ثانیه
سه سیلندر توربوشارژ با موتورالکتریکی
بیامو i۸
فراری ۴۵۸
۷۰۰ نیوتنمتر
۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
فراری ۴۵۸ سال ۹۳ وارد ایران شد و گفته میشود فقط یک نمونه از آن در خیابانها وجود دارد. پس بدون اینکه درباره قیمت آن بتوانیم صحبت کنیم، سراغ مشخصات فنی خاص آن میرویم. پیشرانه هشت سیلندر ۴.۵ لیتری فراری ۴۵۸ میتواند قدرتی معادل ۵۷۰ اسببخار و حداکثر گشتاور ۵۴۰ نیوتنمتر را تولید کند و نهایتا شتاب خیرهکننده ۳.۴ ثانیهای داشته باشد.
چهار سیلندر
شماره دو| آلفارومئو 4C
۴.۵ لیتر
آلفارومئو ۴C
۴.۴ ثانیه
مرسدس بنز GLA۴۵
۱.۷۵ لیتر
شماره چهار| مرسدس بنز GLA45
حداکثر گشتاور خروجی
۳۵۷ اسببخار
حداکثر سرعت
پیشرانه
پورشه ۹۱۱ ذاتا یکی از گرانترین خودروهای جهان است که ابتدا نسخههای کررا چهار و کررا S آن وارد ایران شد و بعدها نوبت به نسخه توربو S رسید. گفته میشود فقط دو دستگاه از پورشه ۹۱۱ توربو S وارد ایران شده و به این راحتیها نمیشود درباره قیمت آن صحبت کرد. احتمالا مهمترین جذابیت پورشه ۹۱۱ توربو S برای خورههای ماشینباز، شتاب ۳.۱ ثانیهای آن باشد. کنار آن حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتری بخشی از تواناییهای فنی پورشه ۹۱۱ توربو S بهشمار میرود.
۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
۴.۴ ثانیه
۴۷۵ نیوتنمتر
حداکثر توان خروجی
۵۷۰ نیوتنمتر
آلفارومئو ۴C در سال ۲۰۱۵ وارد ایران شد. با این حال مثل بیامو i۸ فقط شاهد واردات چند مدل محدود از آلفارومئو ۴C بودیم و الان آگهیهای مربوط به فروش آن به تعداد انگشتان یک دست هم نمیرسد. در همین آگهیها هم خبری از قیمت نیست و فروشندهها به نوشتن عبارت توافقی بسنده کردند، اما بررسیها نشان میدهد قیمت منصفانه آلفارومئو ۴C در ایران نزدیک کمی بیش از پنج میلیارد تومان است که باعث میشود جزو گرانترین خودروهای فعلی قرار بگیرد. موتور ۱.۷۵ لیتری آلفارومئو ۴C میتواند حداکثر ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور خروجی داشته باشد و حداکثر توان آن به ۲۴۰ اسب بخار میرسد. مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و شتاب ۱.۴ ثانیهای بخشی از مشخصات فنی آلفارومئو ۴C است.
۳۵۰ نیوتنمتر
دو لیتر
مرسدس بنز GLA۴۵ یکی دیگر از قربانیان ماجرای ممنوعیت واردات خوردوهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سیسی بود. با اینکه مرسدس بنز GLA۴۵ فروش نسبتا خوبی در ایران داشت، اما روند واردات آن تداوم پیدا نکرد. درحال حاضر سایتهای تخصصی ارزشگذاری خودرو، قیمت منصفانه مدلهای ۲۰۱۴ مرسدس بنز GLK۴۵ را نزدیک چهار میلیارد تومان تخمین میزنند و بین آگهیهای مربوط به فروش آن، مدل ۲۰۱۵ با ۲۰ هزارکیلومتر را حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان میفروشند.
حجم موتور
مشخصات فنی خودروهای لوکس در ایران
–
|
۳۲۰ کیلومتر برساعت
|
۵۴۰ نیوتنمتر
|
۳۷۵ اسببخار
|
||||||||||
۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
|
مصرف سوخت
|
پیشرانه هشت سیلندر
|
مشخصات
|
شتاب
|
۴.۱ ثانیه
|
۲۴۰ اسببخار
|
۱.۵ لیتر
|
۲۵۸ کیلومتر برساعت
|
پورشه ۹۱۱ توربو S
|
شماره یک| بیامو i8 ۵۶۰ اسب بخار
|
چهار سیلندر توربوشارژ
|
شماره پنج| پورشه 911 توربو S ۵۷۰ اسب بخار
|
۲۵۰ کیلومتر برساعت
|
۳۲۵ کیلومتر برساعت
|
پیشرانه شش سیلندر تخت
|
۲.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
|
سال ۲۰۲۰ از خط تولید خارج شد، اما پنج سال قبل از این اتفاق مدلهای محدودی از آن به شکل شخصی به ایران رسید. همان زمان یعنی در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ قیمت ۱.۵ میلیاردی آن شگفتانگیز بود و الان ارزش همین مدلها به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسیده است که براساس آمار معادل ۲۲۷ متر آپارتمان مسکونی در تهران است. کروز کنترل هوشمند، امکان انتخاب حالت رانندگی و دوربین ۳۶۰ درجه تنها بخشی از آپشنهای این خودرو ۱۴۰ هزار دلاری بهشمار میرود و مصرف سوخت پایین (۲.۱ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر) و شتاب خیرهکننده ۴.۴ ثانیهای آن جزو مهمترین مشخصات فنی بیامو i۸ بهشمار میرود. –
|