چنانچه به کشورهای توریستی سفر کنید، خواهید دید که با تغییراتی جزیی در همین ون ها آنها را تبدیل به یک اغذیه فروشی سیار یا خودروی کمپ و مانند آن کرده اند.
ایده ساخت وانت از کسب و کارهای سنتی شکل گرفته است اما اگر از منظر کارآفرینی به آن بنگریم این ایده امروز پاسخگوی تمامی نیازهای مشاغل نیست و باید اصلاح شود.
در گذشته مغازه های خرده فروشی و محلی بودند که هر روز صبح بار خود را از بازار یا میدان اصلی شهر خریداری می کرد و اول صبح آن را در مغازه خود پیاده می کرد.
حدود سه دهه پیش خودروسازان ایرانی تنها توان تولید سدان در دسته سواری و وانت در درسته تجاریِ شهری را داشتند.
وانت هم در تمام مدت کنار مغازه بلااستفاده پارک شده بود.
اما در دهه اخیر سواری سازان به ساخت SUV رقبت نشان دادند و تقریبا تمامی خودروسازان ایرانی بخشی از تولید خود را به این نوع محصولات اختصاص داده اند.
اهمیت این خودروها در آن است که ون های باری انعطاف پذیر هستند و برای کسب و کارهای خلاقانه قابل استفاده هستند.
از مشتریان عمده این نوع محصولات هستند.
واحدهای توزیع کالا فروشگاه های اینترنتی، شرکت های خدمات ساختمان مانند شرکت های ارائه دهنده خدمات ساختمان و.
یا شرکت های پست خصوصی و دولتی و.
به بیانی وانت در معنای کلاسیک آن، نیاز شکل قدیمی مشاغل را پاسخ می داد.
به تازگی گروه بهمن، ون باری اینرودز را تولید می کند.
اما با توجه به پیچیده شدن کسب و کارها در دهه اخیر وانت ها نمی توانند تمامی نیازهای مشتریان این قشر از بازار را پاسخ دهند.
به نحوی که این روزها تنها گزینه کسب کارها برای خرید خودروهای تجاری شهری، انواع وانت است.
من با توجه به مختصات اقتصاد ایران پیش بینی می کنم این خودرو مورد توجه شرکت های تاسیسات ساختمان، سرویس خشکشویی ها و توزیع کنندگان مواد غذایی و.
در حقیقت اشکال کار وانت های قدیمی برای کسب و کارها انعطاف ناپذیر بودن آنها بود.
این در حالیست که امروزه شهرها گسترده شده اند و در شرکت های بزرگ کار توزیع تبدیل به یک واحد مستقل و قدرتمند شده است.
در حقیقت در کاربری انعطاف پذیر هستند.
علیرغم افزایش تنوع محصولات در دسته سواری، خلا تولیدات مختلف در حوزه تجاری شهری همچنان احساس می شود.
چنین ماموریتی با وانت ممکن نیست بلکه باید خودرویی با قابلیت فضاسازی در اختیار فرد باشد.
امروزه بسیاری از کشورهای توسعه یافته از این ون های باری در شرکت های حمل و نقل بار کوچک مقیاس استفاده می کنند.
اما در سال های اخیر که تکنولوژی و گسترش شهرها همه چیز را تغییر داده است، منطق استفاده از وسایل نقلیه تجاری نیز عوض شده است.
در دنیا ون هایی به بازار عرضه شده که تنوع کاربری دارند.
کلید واژه ها: خودروسازان – محصولات – ایرانی – وانت – تولید – سواری – کارها – خودروهای تجاری – شهری – کارآفرینی – رفته – ایده – پاسخ – توان – تنوع – ساخت – تولیدات – مشتریان – وانت ها – اختصاص – کاربری – افزایش – اصلاح – مختلف – بازار – انواع – احساس – گزینه – امروز – مشاغل
هرچند این محصول هنوز در ایران ناشناخته است و کسب و کارها نتوانسته اند کاربری مناسب فعالیت خود را برای آن تعریف کنند اما این محصول آینده خوبی در بازار خواهند داشت.
اما با ظهور نسل جدید ون های باری در دنیا فضای این نوع مشاغل تغییر کرد.
– به تازگی تنوع سبد محصولات خودروسازان ایرانی رو به فزونی رفته است.
گاهی اوقات یک سواری توزیع، ده ها قلم کالا را به ده ها فروشنده خرد می رساند.
قرار بگیرد.