نیازمند یک تصمیم جدی برای اسقاط خودروهای فرسوده هستیم |

به گفته رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت مهمترین علت افزایش آلودگی هوا اجرا نشدن قانون هوای پاک و به خصوص تردد خودروهای فرسوده است.

بنابر آمار وی حدود 45 درصد خودروهای موجود در کشور فرسوده و از رده خارج هستند.

در این رابطه احمد مرادی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، درباره لایحه ساماندهی صنعت خودرو و مشکلات آن گفت: یکی از مشکلاتی که ما هم اکنون با آن در کشور مواجه هستیم کیفیت پایین خودروهای تولید داخل و د



منبع

نایب رییس کمیسیون انرژی با تأکید بر تسریع اسقاط خودروهای فرسوده گفت: اگر با لایحه فعلی اسقاط خودروهای فرسوده به تعویق بیفتد میتوان تغییراتی در این لایحه انجام داد.

لازم به ذکر است طبق آخرین تصمیمی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گرفته شده، خودروسازان و واردکنندگان به نوعی از ارائه گواهی اسقاط که می توانست از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را (به میزان تعهد آنها) تضمین کند، معاف شده و برای شماره گذاری خودروهای تولیدی (در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان کافی)، 5/ 1 درصد از قیمت هر خودرو برای شماره گذاری پرداخت شود.

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در روزهای گذشته آلودگی هوا در کشور به یک بحران انسانی تبدیل شد و به نظر می رسد خودروهای فرسوده نقش محوری در این بحران دارند.