ماشین بی ام و I8

البته در برخی قسمت ها از جمله کلیدهای کنترل تهویه مطبوع، طراح خودرو سعی کرده طراحی سنتی را با طراحی مدرنیته ترکیب کند که این ترکیب نتیجه خوبی هم به همراه داشته است. بد نیست بدانید که بی ام و برای ساخت اتاقک سرنشینان از فیبر کربین غنی شده استفاده کرده است که در عین سبکی، می تواند استحکام فوق العاده زیادی هم داشته باشد که در کنار شاسی و قسمت های دیگر آلومینیومی، تاثیر بسزایی در کاهش وزن خودرو داشته اند. در قسمت جلویی با همان ریشه های اصلی طراحی بی ام و در جلو پنجره مواجه می شویم، اما طراحی سپرها و کاپوت برایمان تازگی دارند، در نمای جانبی حالت خاص رکاب و برجستگی گلگیرهای عقبی در کنار شیاری که گلگیر را از ستون C جدا نشان می دهد، جالب توجه است. در بین خودروهای هیبریدی، بدون شک بی ام و i8 یکی از بحث برانگیز ترین و خاص ترین اتومبیل های هیبریدی تولید شده در جهان است که با طراحی چشم نواز و انواع تکنولوژی های روز پس از معرفی رسمی در سال 2013، بالاخره در سال 2015 توانست راهی بازارهای جهانی شده و نظر خیلی ها را به خود جلب کند.

ب ام و سری ۳ نسل ششم در سه گونه سدان ۴ در، استیشن واگن ۵ در و هاچ بک ۵ در تولید شده و یکی از اسپرتترین خودروهای موجود در این کلاس بدنه در بازارهای جهانی به حساب میآید. یکی از محبوبترین و مشهورترین مدل این این شرکت بدون شک بامو مجله خبری mycarrental سری ۳ است. شاید روزانه خودروهای خارجی زیادی در خیابان ببینید که طراحی جذابی دارند، اما بدون شک هیچ کدام به اندازه i8 سرها را به سمت خود بر نمی گرداند. در کابین تا حدودی آن حس بیگانگی خارجی کم می شود و گویی فضای داخل کابین متعلق به آینده کمی نزدیک تر است! در قسمت انتهایی آینده نگری به سبک i8 به اوج خود می رسد، بالچه ها و چراغ هایی که قبلا مانندشان را در اتومبیل دیگری ندیده ایم و سپری عجیب که علیرغم پیچیدگی، هماهنگی مناسبی با سایر قسمت های بدنه دارد و چشم هر بیننده ای را به سمت خود خیره می کند.

حتی سدان های هیبریدی جدید هم در لذت رانندگی مقابل اتومبیل های هم رده کم نمی آورند، بلکه برعکس گاهی اوقات چیزی بالاتر از آن را به راننده هدیه می دهند. در حقیقت این کوپه آلمانی خوشتیب علاوه بر زیبایی، چهره ای متفاوت و منحصربه فرد دارد و می توان شکل و شمایل آن را انقلابی در طراحی خودرو دانست و در زمان معرفی نیز هیاهوی زیادی به پا کرد. ب ام و سری ۸ نمونهای است در کلاس بدنه خودروهای کوپه سایز بزرگ که اولین بار در سال ۱۹۸۹ میلادی به بازارها جهانی خودرو عرضه گردید. بامو سری ۲ نیز از مدلهای جدید شرکت ب ام و بوده و برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی و با نام مدل سال ۲۰۱۴ میلادی به بازارهای جهانی عرضه گردید. این شرکت به تازگی برای رقابت با رقیب سنتی خود مرسدس بنز، نسل جدید از این خودرو را به بازارهای جهانی معرفی نمود. امروزه خودروسازانی مثل مک لارن و پورشه و فراری که کاری جز خلق شتاب و سرعت و هیجان ندارند هم به سراغ فن آوری هیبریدی رفته اند و با همین ترکیب باتری و بنزین، موفق شده اند ترشح آدرنالین را به بالاترین سطح ممکن برسانند!

خودروهای ب ام و سری M علاوه بر قابلیتهای دینامیکی بسیار بالا، از تغییراتی در ظاهر خودرو نیز برخوردار شده که آنها را با مدلهای استاندارد متفاوت مینماید. شرکت ب ام و، مدلهای سری i را برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی و به منظور تولید خودروهای هیبریدی (Hybrid Cars) با استفاده از پیشرانههای الکتریکی این زیر مجموعه راه اندازی نمود. ب ام و سری ۳ که از سال ۱۹۷۵ میلادی و با توجه به موفقیت نمونههای اولیه ای مانند بامو کلاس ۰۲ مانند نمونههای بسیار مشهور ۲۰۰۲ و ۱۶۰۰ ساخته شد. ب ام و سری ۵ نیز مانند مدلهای مختلف ب ام و سری ۳ از محبوبیت و اقبال بسیار خوبی برخوردار بودهاست. در واقع پیشرانه های برقی که زمانی ماشین بازها از آنان متنفر بودند، اکنون منجی دنیای خودرو شده و کمک آنان در سیستم های محرک هیبریدی باعث شده تا خروجی قدرت و گشتاور بسیار بیشتری داشته باشیم و از طرفی دیگر، مصرف سوخت کمتری هم داشته باشیم.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری mycarrental لطفا از سایت ما دیدن کنید.