اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری mycarrental لطفا از صفحه ما بخواهید.
اما از آنجایی که ای سی یو خودرو بی ام وی بسیار پیشرفته است؛ از این دستگاه دیاگ داده های بیشتری را به نمایش در می آورد. در واقع این دستگاه تمامی خطا های موجود در خودرو را تشخیص داده و بر روی صفحه نمایش کامپیوتر از طریق یک نرم افزار مشخص به نمایش در می آورد. لازم به ذکر است که کدها به معنای یک عیب در خودرو است که برای تمامی خودرو های لوکس همچون بی ام و، پورشه، بنز و … لازم به ذکر است که این دستگاه نمی تواند مشکلات فیزیکی و خرابی قطعات را چک کند. لازم به ذکر است که شما با نصب نرم افزار دیاگ خودرو بر روی گوشی موبایل نیز هم می توانید کد های خطا را بیابید و سیستم برق بی ام و را عیب یابی کنید. در حقیقت نحوه عیب یابی سیستم برق بی ام و کاملا توسط یک دستگاه دیاگ بی ام و انجام می شود. و در صورت ایجاد کوچکترین مشکل در سیستم برق این خودرو، هیچ یک از آپشن ها و امکانات پیشرفته کار نخواهند کرد. در صورتی که می خواهید سیستم برق بی ام و را عیب یابی کنید پس باید به سراغ یک فرد متخصص و یا تعمیرگاهی که مجهز به دستگاه دیاگ می باشد؛ بروید.
حال در صورتی که شما هم می خواهید در مورد نحوه عیب یابی سیستم برق بی ام و و ابزار های مورد نیاز برای اینکار آشنا شوید؛ پس در ادامه همراه استوک یدک باشید. این آپشن ها و امکانات با به روزترین تکنولوژی ها طراحی شده و همگی به سیستم برق وابسته هستند. از آنجایی که ماشین بی ام وی جز خودرو های لوکس و پیشرفته محسوب می شود و دارای به روزترین تکنولوژی ها می باشد. دیاگ برگرفته از واژه Diagnostic است که به دستگاه هایی که به کامپیوتر خودرو و میکروکنترلر ها متصل می شوند و عملیات عیب یابی را به وسیله های داده های ورودی و کد های صادر شده نیز انجام می دهد گفته می شود. چرا که هر یک از خودرو های لوکس دارای یک دیاگ مخصوص به خود است و از آنجایی که قیمت این دستگاه برای عیب یابی بالا می باشد؛ از این رو ممکن است تمامی تعمیرگاه ها به چنین دستگاهی مجهز نباشد. از این رو نمی توان به استفاده از شیوه های سنتی و قدیمی سیستم برق آن را عیب یابی و تعمیر کرد. یکی از نرم افزار اصلی و مهم برای عیب یابی سیستم برق بی ام و نرم افزار ISTA می باشد.
تنها داده هایی که وارد میکروکنترلر خودرو بی ام و می شود؛ قابل خواندن می باشد. در این پست به طور ویژه و تخصصی اما با زبانی قابل فهم و ساده به سراغ عیب یابی سیستم برق بی ام و رفته ایم. نحوه عیب یابی سیستم برق بی ام و با دستگاه دیاگ به این صورت است که ابتدا دستگاه دیاگ را به پورت یا درگاهی در خودرو بی ام و به نام او بی دی متصل کرد تا این دستگاه بتوانند اطلاعات میکروکنترلر را دریافت و سپس به صورت کد به نمایش در آورد.البته پورت های او بی دی در هر خودرو در جایگاه های مختلفی قرار دارند. حاضر شوند و فروشنده متعهد گرديد در قبال دریافت مابقی ثمن مورد معامله حسب بند ( 3-2 ) قرارداد سند را به نام خريدار انتقال دهد در صورت عدم حضور هر یک از طرفین در دفترخانه اسناد رسمی در زمان تعیین شده مزبور گواهی سردفتر مثبت تخلف نامبرده می باشد ، در ضمن اجرای تعهد به تنظیم سند از طرف فروشنده به منتقل الیه و یا هر شخص دیگری که خریدار معرفی می نماید منوط به احراز انتقال از طریق ارائه قرارداد جدید می باشد . هر چهار نسخه دارای اعتبار یکسان است که با تنظیم سند رسمی در دفتر اسناد رسمی از درجه اعتبار ساقط می شود .
اما در هر حال کار عیب یابی سیستم برق بی ام و با دستگاه دیاگ کار دشواری نبوده و هر برقکاری که مسلط به دانش کامپیوتری و نرم افزاری باشد می تواند با این دستگاه کار کند و به عیب یابی سیستم برق این خودرو بپردازد. از این نرم افزار علاوه بر عیب یابی سیستم سیم کشی و برق بی ام و برای شناسایی قطعات و کالیبراسیون نیز هم استفاده می شود. به همین دلیل در صورت رویت نشانه های خرابی سیستم برق بی ام و باید به سراغ عیب یابی و تعمیر آن پرداخت. ریال به عنوان جبران خسارت عدم اجرای تعهدات در وجه طرف مقابل پرداخت نماید . هشدار خروج از خط)، هدآپ دیسپلی (HUD)، اتو پارک، شارژر وایرلس تلفن همراه، سیستم مالتی پلیر، سیستم آینه های برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، ، گرمکن غربیلک فرمان، سنسور نور، سنسور باران، شیفتر های تعویضدنده پشت غربیلک فرمان سیستم Stop و Start خودرو، تنظیم حالت رانندگی چهار حالته، صندلی های برقی مجهز به گرمکن، پرده برقی شیشه عقب، چراغ های جلو و عقب و …