این که ایران خودرو برای نخستین بار در این محصول از سیستم قدرت کمکی فرمان الکترونیکی به جای هیدرولیکی استفاده کرده که این موضوع موجب خارج شدن بار پمپ هیدرولیک از روی موتور و در نتیجه بهبود نسبی قدرت خروجی خواهد شد. در این حالت چراغ آچار خاموش میشود. ۶. کاهش ایمنی و افزایش خسارت در تصادف؛ به دلیل پایین آمدن سپرها و به جای سپر، بیشتر کاپوت، چراغ ها، گلگیرها در تصادفات خسارت خواهند دید. در تیپ پلاس نیز به بازار خودروی کشور عرضه می شود. دستخوش تغییراتی با هدف مدرنتر شدن طراحی آن شد و نسخه صندوق دار نیز بر پایه همین فیس لیفت شکل گرفته مجله خبری mycarrental است. اشاره کرد. مدلی از فنرهای ریگلاژی نیز وجود دارد که با پیچاندن مهره؛ ارتفاع تغییر می یابد. این ماشین قبل سال 93 خبری از مانیتور و چراغ های نیو فیس و خطر های جدید نداشتن ! ضمن این که طراحی سپر عقب هم تغییر یافته است. بنابراین آتلانتیس روی دستگاه بالانس نمیشود و باید بالانس درجا شود که چندان دقیق نیست.
اما چیزی که به محض قرار گرفتن داخل کابین این خودرو به چشم میخورد، فضای محدود داخلی است که اگر قامت بلندی دارید و بخواهید در ردیف جلو راحت باشید، سرنشینان عقب عملا جای خاصی برای قرار دادن پاهای خود نخواهند داشت! در پژو ۳۰۷ هایی که ۱۰ سال پیش تولید شده اند رینگ چلنجر ساخت ایتالیا به چشم می خورد. پژو 207 در سال 89 در مدار تولید ایران با کمک فرانسه شروع به تولید شد . ۳. آتلانتیس رینگ فابریک پژو ۲۰۶ آرسی می باشد ولی چلنجر رینگ فابریک پژو ۳۰۷ است. البته لازم به ذکر است که فرمان این خودرو قابلیت تطبیق با سرعت را دارد و در سرعت های بالا سفت تر خواهد شد تا راننده با مشکل عدم پایداری دست و پنجه نرم نکند. اما ترمز قدرتمندی که ایران خودرو برای این محصول در نظر گرفته، خیال شما را از بابت متوقف کردن به موقع اتومبیل راحت میکند و همچنین هرچند که ارتفاع خودرو از سطح زمین اندکی بلند و نامتعارف است، اما هندلینگ و پایداری ۲۰۷ صندوقدار نیز همچون دیگر اعضای خانواده ۲۰۶، خوب و قابل قبول است. همچنین ایران خودرو برای جذابتر کردن نمای پشتی از یک اسپویلر کوتاه بهره جسته که خط قوس صندوق بار را پر کند.
روش دوم که علمیترین و استانداردترین روش است و البته هزینهی نسبتاً بالایی دارد؛ و آن عوض کردن کمکفنرهای استاندارد خودرو با نمونههای اسپرت و کوتاه. روش اول، ارزانترین روش که غیر استانداردترین مورد، نیز میباشد، این است که فنر لول کمک فنر را بِبُرید و بدین طریق از ارتفاع خودروی خود بکاهید! را نمایش میدهد. روکش صندلی ها پارچه ای و تنظیمات آن با استفاده از اهرم های دستی صورت میگیرد و در این خودرو علاوه بر دو تکه شدن صندلیهای ردیف عقب به همراه قابلیت تاشو، پایه های ISOFIX هم برای اتصال صندلی کودک تعبیه شده است. اضافه شدن صندوق بار و به طور کلی تغییر کلاس خودرو از «هاچ بک» به «ناچ بک»، ۳۱ سانتیمتر طول بیشتر را برای این خودرو به همراه داشته و به غیر از این، حجم صندوق بار نیز از ۲۴۵ به ۳۲۵ لیتر افزایش پیدا کرده که باز هم عدد چندان چشمگیری نیست. ۲. سپس کلید سمت راست روی صفحه کیلومتر را فشار داده و نگه دارید، سپس سوییچ را باز کنید. را نشان داد، دکمه را رها کنید. نکته جالب پس از قرار گرفتن در پشت فرمان خودرو و استارت زدن پیشرانه این است که به محض فشردن پدال ترمز برای تعویض موقعیت لیور دنده، صدای «تیلیک» مانند واضحی از پشت لیور به گوش میرسد که مربوط به آزاد شدن ضامن لیور است و این صدا نباید به این شدت به گوش برسد!
اما نکته مثبت این که ۲۰۷ چه در نسخه هاچبک و چه نسخه SD، نسبت به دیگر محصولات ایران خودرو مثل خانواده ۴۰۵، سمند یا حتی دنا کیفیت بهتری دارد. نکته مثبت بعدی، فرمان این خودرو است که به لطف بهره گیری از سیستم برقی به جای هیدرولیک عملکرد بسیار نرمی دارد و این خاصیت در شهرهای بزرگ و پرترافیکی مثل تهران بسیار کاربردی خواهد بود. ۱. کاهش نرمی خودرو و کوبش در دست اندازها و بصدا افتادن زودهنگام اتاق و داشبورد و درها که برای سرنشینان آزار دهنده خواهد بود. ۷. درصورت کاهش ارتفاع بیش از حد؛ دور زدن نیز مشکل خواهد بود و لاستیک به گلگیرها سابیده می شود؛ در چنین مواقعی میتوان گلگیر ها را باد داد. ضمن این که برخلاف تصور اولیه که برداشته شدن بار پمپ هیدرولیک تاثیر مثبتی در کشش خودرو دارد، 70 کیلوگرم اختلاف وزن 207 صندوقدار نسبت به نسخه هاچبک، شتاب ضعیف تری را برای این خودرو فراهم میکند. از طرفی گویا ایران خودرو برنامه ای برای نصب امکانات جدید بر روی پژو ۲۰۷i و پژو ۲۰۷i صندوقدار دارد. همچون نمای خارجی، فضای داخل ۲۰۷ هم به نوعی ترکیبی از دکوراسیون داخلی پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ اصلی محسوب میشود که البته این ترکیب در نسخه جدید ایران خودرو نسبت به نمونه های مدل پائینی اندکی تغییر یافته است.