با این حال اصل مطلب این است که ایده خودروهای برقی به ۲۰۰ سال پیش باز میگردد؛ این ایده توسط بسیاری از مخترعان و مهندسان در طول تاریخ انتخاب شد. در سال ۱۸۸۴، توماس پارکر همان ایده را داشت، اما با مفهومی کمی متفاوت. او نیاز به حملونقل عمومی را در حالی که جامعه در حال تکامل بود دید و تصمیم گرفت از موتور الکتریکی پیشرفتهتری استفاده کند که میتواند جعبه بزرگی پر از صندلی برای مسافران را تامین کند. اینها ستونهای حملونقل مترو شدند که بعداً در آغاز قرن بیستم در بریتانیای کبیر مورد استفاده قرار گرفتند.
تکامل ماشین های الکتریکی عتیقه
اولین خودروی الکتریکی و احتمالاً اولین خودرو توسط آنیوس ایستوان یدلیک، مخترع و مهندس مجارستانی اختراع شد که علاقه زیادی به نیروی برق و پتانسیل آن برای آسان کردن زندگی داشت. او یکی از اولین افرادی بود که در سال ۱۸۲۷ یک موتور الکتریکی بسیار ابتدایی و در عین حال کارآمد را اختراع کرد، با این حال، هرگز استفاده خاصی از آن نداشت. او فقط می خواست موتوری بسازد که بتواند نیرو تولید کند، با این حال، به زودی به این فکر افتاد که از نیروی خروجی موتور برای تامین انرژی یک کالسکه استفاده کند.
بسیاری از مردم فکر می کنند که این مخمصه ای که ما به عنوان انسان در آن قرار داریم همان چیزی است که ما را به نوآوری خودروهای تسلا یا سایر برندهای خودروهای الکتریکی کشاند. با این حال، این “نوآوری” سال ها پیش برای ما آورده شد، اما به دلیل ناکارآمدی آن در آن زمان به دلایلی مانند فناوری اولیه و فراوانی گاز، هرگز در بازار خودرو پیاده سازی نشد.
بنابراین در سال ۱۸۲۸، او یک نسخه بسیار ابتدایی از ماشین الکتریکی را اختراع کرد که فقط یک چوب برای فرمان داشت. این اختراع عالی بود اما هرگز توجه عمومی را به خود جلب نکرد زیرا موتور قدرت قابل توجهی را برای خودرو تولید نمی کرد تا بتواند سرعت رکوردشکنی (در آن دوره زمانی) را به دست آورد. بیشتر اسبها هنوز هم میتوانستند از وسیله نقلیه پیشی بگیرند و خود خودرو نقصهای زیادی داشت.
زوال اکوسیستم ما را به این مرحله رسانده است که نیاز به مراقبت از زمین خود داشته باشیم، بنابراین استفاده از خودروهای الکتریکی به عنوان سبزترین راه برای سفر تلقی می شود.
۲۲۷۲۲۷