سید جواد غفاریان

برای مثال سیستمهای مولد قدرت، انتقال قدرت، تهویه مطبوع خودرو و سیستمهای ایمنی خودرو و… اصول تکنولوژی خودرو، موتورهای احتراق داخلی، ریاضیات مهندسی پیشرفته۱، طراحی و شبیهسازی موتورهای پیستونی، دینامیک سیالات محاسباتی، سیستمهای حرارت و سیالات خودرو، موتورهای احتراق داخلی پیشرفته، طراحی سیستمهای انتقال قدرت، اجزاء محدود، کاربرد کنترل پیشرفته در خودرو، بهینهسازی، موتورهای دیزل پیشرفته، ارتعاشات پیشرفته، سوخت و احتراق پیشرفته در خودرو، سمینار، پایاننامه. اصول طراحی موتورهای پیستونی، تئوری حرکت خودرو، الکترونیک خودرو، کاربرد نرمافزارهای رایانهای خودرو، تکنولوژیهای پیشرفته خودرو، سرومکانیسم، هیدرولیک ماشین آلات سنگین، مقاومت مصالح ۲، طراحی اجزاء ماشین ۲، کارگاه ماشین ابزار، کارگاه تراشکاری قطعات خودرو، کارگاه مدلسازی و ریختهگری، کارگاه سوخترسانی گازی، کارگاه الکترونیک خودرو، مصالح مهندسی، طراحی ماشینهای دوار، اصول طراحی کارخانه، مدیریت و اقتصاد صنعتی، یاتاقان و مکانیسم روغنکاری، سروو مکانیزم، ترمودینامیک ۲، ارتعاشات، دینامیک، سوخت و احتراق، زبان تخصصی۲، مکانیک سیالات۲، انتقال حرارت، کار آموزی، پروژه. مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروی سایپا به عنوان اولین مرکز طراحی خودرو در ایران در سال ۱۳۷۶ توسط آیت اله هاشمی رفسنجانی و با مدیریت مهندس دانایی مقدم پایه ریزی شد و درطی فعالیت سایلیان دراز خود توانست طراحی خودروی کاروان سایپا خودروهای ایکس صد پراید ۱۴۱ (لیفت بک) پراید ۱۳۲ پارس تندر وانت ۱۵۱ تیبا و…

برای لکوموتیوها سرعت مجاز تا سال ۱۸۶۵ برابر ۶ کیلومتر در ساعت تعیین شد. امیل لواسور توانست سامانه انتقال قدرت را که تا آن زمان تسمهای بود به صورت کلاچ و گیربکس درآورد. لوئی رنو از یک محور برای انتقال حرکت به چرخهای عقب استفاده کرد و در مسیر آن قفل گاردان به کار برد تا ارتعاشات تعلیق مستقل عقب بر محور محرک را حذف نماید. نام دودیون هنوز باقی است زیرا هماکنون طرح او در محورهای عقب برخی خودرها مانندآستین و اوپل استفاده میشود. وی هماکنون بهعنوان رییس هیئت مدیره این شرکت فعالیت میکند. این رشته هماکنون در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی سهند، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فنی و حرفهای، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه میشود. در اثر برخورد آن با دیوار سبب رخ دادن نخستین پیش آمد رانندگی در تاریخ خودروهای جادهای میگردد. خودروسازان امروزی جهت دستیابی به سطوح بالاتر استانداردهای تعریف شده در زمینههای مختلف از جمله محیط زیست، مصرف سوخت، راحتی سرنشین، پایداری خودرو و مواردی از این قبیل از تکنولوژیهای نوین و پیشرفته در خودروهای خود بهره میجویند.

پس از گذشت چند سال از آن تاریخ یک مدل بهتر مجله خبری mycarrental ساخته میشود. آغاز زندگی و پیدایش خودروهای موتوری به سال ۱۷۶۹ میلادی بازمیگردد، هنگامی که مهندس نظامی فرانسوی، نیکولاس ژوزف کاگنوت، یک سه چرخه بخار را برای کشیدن و حمل و نقل قطعات توپ میسازد. شرکت او قدرتمندترین خودروهای هیبریدی دنیا را در انگلستان میسازد و این کشور را در این صنعت صاحب سبک کردهاست. دانش آموخته طراحی صنعتی میباشد.او در بخش طراحی کامیون شرکت مرسدس بنز ابتکارات فوق العادهای از خود نشان داده است. شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو IPCO):قرارگیری در کنار یک خودروساز بزرگ، جذب فارغالتحصیلان توانا و نخبه دانشگاههای ایران، ارتباط تنگاتنگ با شرکتهای اصلی فعال در زمینه توسعه قوای محرکه، سرمایهگذاری قابل توجه در زمینه سختافزارها و نرمافزارهای توسعه محصول و همچنین ارتباط صمیمانه با بسیاری از سیاستگذاران صنعت خودرو و نفت ایران، ایپکو را به مهمترین شرکت تأمینکننده خدمات مهندسی صنعت قوای محرکه در منطقه تبدیل کردهاست.

در آن موقع رسم بود سوپاپها در اثر مکش پیستون باز میشدند و تحت نیروی فنر بسته میشدند. طرح دیگر رنو ساخت اتومبیل مسقف بود. او به عنوان طراح برخی محصولات رنو شناخته شدهاست. در سالهای بعد بنز به عنوان تجارت وسیله نقلیه سه چرخ را ببازار عرضه کرد که به این ترتیب اولین اتومبیل به همراه سر و صدا و مشکلات فراوان وارد بازار شد. او دو سال متوالی برنده جایزه ویژه مسابقات طراحی خودرو شرکت کیا شد و نام خود را در زمره طراحان صنعتی برتر ایران در دنیا قرار داد. بالاخره دایملر در سال ۱۸۸۶ یک وسیله نقلیه چهار چرخ طراحی نمود. هدف این مؤسسه برقراری ارتباط فعال و مؤثر بین دانشگاه و صنعت میباشد تا از یک طرف مشکلات صنعت با بکارگیری توان و استعداد علمی کشور و نیروهای محقق دانشگاهی در جهت افزایش قدرت رقابت در سطح بینالمللی به بهترین نحو حل شود و از طرف دیگر، تحقیقات دانشگاهی پیشرفته به سمت تقویت و افزایش بهرهوری اقتصاد ملی شکل یابد. دایملر نیز با عرضه اتومبیل خود صنعت اتومبیلسازی را مجهز نمود تا با سرعت بیشتر وارد قرن بیستم شود. در فرانسه نیز شخصی بنام کنت آلبرت دودیون که جوانی اشرافی بود با مشارکت شخصی بنام ژرژبوتون یک موتور تک سیلندر هوا خنک ساخت.