پهلوانی اضافه کرد: در کنار نبود زیرساخت، انرژی لازم هم برای تولید برق این خودروها در کشور وجود ندارد؛ خودروهای برقی که تولید شده اند ۴۵ دقیقه انرژی لازم برای حرکت دارند در نتیجه در کشور نیاز به جایگاههایی است که این خودروها شارژ شوند که امکان فراهم کردن این جایگاههای انرژی نیز در کشور وجود ندارد.
این کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: یکی دیگر از مسائل مطرح شده در تولید خودروهای برقی، فرهنگ استفاده از آنهاست که در ایران جا افتاده نیست، ضمن اینکه بازیافت پذیری باتری خودرو الکتریکی در کشور وجود ندارد.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در صورت برقی کردن خودروها، قیمت نهایی آنها از خودروهای بنزینی گرانتر خواهد شد، گفت: اکنون مشکل اصلی خودروسازان این است که به دنبال تولید خودروی ارزان با کیفیت هستند، اما به دلیل بالا بودن هزینه ها، امکان تولید آن وجود ندارد؛ این مشکل برای تولید خودروهای برقی نیز وجود دارد، چندی پیش از خودروی ساینا برقی رونمایی شد، اما به دلیل نبود زیرساخت این خودرو، به مرحله تولید نرسید و در صورت تولید، بیش از ۳۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری میشد.
به گزارش بازار، مصطفی پهلوانی افزود: خودروسازان دنیا به دنبال هوشمندسازی و برقی کردن خودروهای تولیدی هستند، زیرا در کنار تقاضا، زیرساخت آنها نیز وجود دارد، اما در کشور ما به دلیل نبود زیرساخت ها، تولید این خودروها انجام نشده است.
پهلوانی گفت: از مزایای این خودروها میتوان به آلایندگی کم صوتی و هوا اشاره کرد که بسیار پایینتر از خودروهای بنزینی است.