شرکت ایدم هم موتور آیسان را تولید کرد اما خط تولید آن را توقیف کردند.
وی ادامه داد: ما در تبریز توانایی زیادی داریم و گیربکس خودروی سورن را تولید کردیم و خط آماده بود و اما دو سال است که پلمب شده و گفتند باید به قزوین برود.
اگر موافق تولید خودرو در استان نیستید هر جایی دوست دارید ببرید و یا اینکه اجازه ایجاد کل خط تولید به آذربایجان داده شود.
اینجا صنایع مادر توانمندی وجود دارد و قطعه سازان در کنار کارخانه های ماشین سازی و تراکتورسازی می توانند از پس این امر برایند.
قراردادها کاملا به نفع خودروسازهاست و قطعات در موعد مقرر تحویل داده می شود ولی حق الزحمه بسیار دیر و با شرایط خاص به آنها بازگردانده می شود.
پاشایی اضافه کرد: قراردادهای یکطرفه خودروسازان مرکز، کمر قطعه سازان را شکسته است.
رییس انجمن خودرو و نیرو محرکه استان آذربایجان شرقی گفت: ایران خودروی آذربایجان را منتقل کنید یا مجوز کل خط تولید را بدهید – به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، رضا پاشایی امشب در نشست صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با معاون صنایع عمومی وزارت صمت با نقد سیاست های مرکز در مورد استان اظهار کرد: تا کی قرار است خودروهای ایران خودرو تبریز با تریلی منتقل شده و ما تنها پیچ های آن را ببندیم.