بهترین شاسی بلندهای چینی در بازار ایران کدامند؟

در نقطه مقابل اما، کیفیت ساخت کابین و قسمت مکانیکی آنچنان مطلوب نیست و کارکرد کولر ماشین نیز با انتقادها و گزارشات منفی روبرو بوده است. با ورود این مدل و استقبال بیشتر از آن به دلیل سرعت و شتاب بیشتر و همخوانی بهتر بخشهای مکانیکی که به کیفیت رانندگی کمک میکرد، نسل قبلی S7 با فروش کمتری روبرو شد و در نهایت در اواسط سال ۱۳۹۷ تولید آن به پایان رسید. نسل سوم این مدل حرف S را در آخر نام تجاری خود میبیند چرا که گروه ایرانی واردکننده برای نشان دادن قابلیت و امکانات اسپرت در این محصول، حرف اس را به نسل جدید X33 اضافه کرد. مورد آخر که بنا به نظر برخی شاید بهترین شاسی بلند چینی در کشور محسوب شود، از کمپانی چری و توسط گروه مدیران خودرو به کشور وارد شده است. هاوال H2 نیز حدود ۶ سال پیش تولید شد و در همان روزهای اول معرفی به کشور وارد شد، اما مورد استقبال زیادی قرار نگرفت.

چند سالی است که با توقف واردات خودرو و افزایش قیمت ارز، بازار خودروی ایران جولانگاه ماشینهای چینی شده است؛ ماشینهایی که شاید در ابتدا چندان چنگی به دل نمیزدند و خریدشان بهصرفه نبود، اما اکنون شاید بتوان گفت که اوضاع دیگر مانند سابق نیست و کمپانیهای چینی در ایران جا افتادهاند. برای همین برخی از خودروهای چینی که شاید در جهان و کشورهای پیشرفته خواهان زیادی ندارند، در بازار ایران لقب یک خودروی خوب را گرفتهاند که البته با توجه به دیگر محصولات فعال در بازار، این موضوع چندان بیمنطق نیست. ایران خودرو اولین بار مدل S7 را حدود هفت سال پیش و تنها در تیپ اتوماتیک به کشور آورد. بین این دو تیپ غیر از جزییات ریز در طراحی کابین و برخی امکانات بیشتر که در IE دیده میشود مثل ترمز برقی، سیستم کنترل در سرازیری، اتو هولد، تغییر تودوزی و روکش صندلیها و همچنین جابجایی چند دکمه در اتاقک، فرق بزرگ و خاصی وجود ندارد و مشخصات فنی هر دو نسخه نیز یکی است. چری تیگو ۷ یکی از آخرین کراساوورهای چینی است که نسبت به نسل و مدل قبلی یعنی چری تیگو ۵، از آپدیت و بهبود در طراحی و کیفیت ساخت برخوردار شده و در دو نسخه اکسلنت و IE به مشتریان عرضه میشود.

بعد از هایما S7 نسل دوم، مدل دیگری از این برند و باز هم توسط ایران خودرو به کشور رسید که نام S5 دارد. در هر صورت این شاسی بلند اتوماتیک را میتوان امروز به عنوان یکی از بهترین خودروهای شاسی بلند چینی کشور انتخاب کرد که میتواند پاسخگوی نیاز بسیاری از خریداران این کلاس خودرو باشد. در این نسخه به همراه همان موتور ۲۰۰۰ سیسی ۴ سیلندر توربوشارژ قبلی، یک جعبه دنده اتومات دوکلاچه و ۶ حالته قرار گرفت که میتوان گفت بزرگترین نقطه تاریک و منفی بخش مکانیکی این محصول که در گذشته همیشه به آن انتقاد میشد، برطرف گردید. همین موضوع باعث شد تا یک سال بعد از نسخه دندهای، مدل اتوماتیک آن هم در سال ۹۵ در جادههای ایران دیده شود. یک خودروی برتر در میان همه عناوین یک بازار باید بتواند در تمام زمینهها مثل فروش، دوام، کیفیت ساخت و راندمان در رانندگی و خیلی از فاکتورهای دیگر در ردههای بالا قرار بگیرد تا از آن خودرو به عنوان اتومبیلی شایسته یاد شود. دادههای موجود از آگهیهای دیوار نشان میدهد که یک دستگاه هاوال H2 مونتاژ در بازار کشور حدود ۸۰۰ میلیون مجله خبری mycarrental تومان قیمت دارد.

هایما S7 پلاس هم حدود ۸۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. این مدل از همان ابتدا با موتور توربو به متقاضیان ارائه شد و به خاطر ابعاد کوچکتری که نسبت به مدل S7 دارد در کلاس کراساوور کامپکت جای میگیرد. هایما اس ۵ در مقایسه با رقبای همردهاش از امکانات ایمنی و رفاهی متنوعی برخوردار است و به خاطر سیستم تعلیق نرم و کیفیت سواری مطلوب، این محصول یکی از خوبهای بازار کشور نام میگیرد. تنوع امکانات رفاهی، فضای جادار کابین، تعلیق نرم و استفاده از زنجیر تایم از جمله نکات مثبت این ماشین است. ضمن اینکه با توجه به قیمت، رده و کلاس خودرو، تنوع امکانات رفاهی و ایمنی مثل مواردی چون کروز کنترل، سیستمهای پایداری و کشش ماشین، دوربین جانبی سمت راست و انواع سنسورهای عقب، چکینگ باد و باران به همراه دیلایت و فرمان برقی از جمله نکاتی است که انتخاب هاوال H2 را مناسب جلوه میدهد. هاوال نامی است که توسط گروه گریت وال چین معرفی شده است؛ از حدود ۸ سال پیش این خودروساز که متخصص تولید شاسی بلند است اعلام کرد تمامی ماشینهای بزرگ در این کلاس بدنه و البته عناوین با قیمت کمتر و اقتصادی خود را با این برند راهی بازارهای دنیا میکند.