برنامه‌های گروه بهمن برای داخلی سازی، افزایش تولید و اشتغالزایی

وی با نوید راه اندازی خط ساخت بدنه سواری سدان ریسپکت خاطرنشان کرد : سومین خط ساخت بدنه در بهمن موتور به سواری سدان ریسپکت اختصاص یافته است که تا انتهای آذر ماه به مرحله پیش تولید می‌رسد و به نحوی برنامه ریزی شده که تا پایان بهمن ماه بدنه این خودرو تماما در بهمن موتور ساخته شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی تمرکز گروه بهمن بر ساخت بدنه محصولات خود گفت: بدنه خودرو علاوه بر انکه درصد قابل توجهی از خودرو را تشکیل می‌دهد، ارزش افزوده قابل توجهی در بعد نیروی انسانی و دلاری دارد که در حال حاضر شرکای خارجی از این منافع سود می‌برند.

وی افزود: قانون گواهی اسقاط متناسب تولید به روز نبوده و همین امر باعث دپوی محصولات شده است.

وی در مورد افزایش داخلی سازی محصولات بهمن موتور افزود: خط ساخت بدنه فیدلیتی با ظرفیت تولید ۲۰۰ دستگاه در روز راه اندازی شده است و خط ساخت بدنه دیگنیتی نیز نصب شده و در مرحله تولید آزمایشی و تنظیمات نهایی است.

پورابراهیم به گواهی اسقاط به عنوان مشکل بزرگ در راه تحویل محصول به مشتری اشاره کرد و گفت: امروز بیش از ۷۵۰ دستگاه خودرو تجاری در انبار بهمن دیزل اماده تحویل و معطل گواهی اسقاط است.

راه اندازی خط تولید OEM کاربری سازی

بیش از ۷۵۰ خودرو تجاری بهمن دیزل معطل گواهی اسقاط

وی در تشریح اهمیت راه اندازی خط OEM تصریح کرد: در حال حاضر کاربری سازی کامیون‌ها توسط واحدهای مستقل دیگری انجام می شود که این مساله سبب دستکاری سیستم‌های خودرو را از حالت تنظیمات اصلی کارخانه خارج می‌کند. اما راه اندازی این خط ایمنی و کیفیت کاربری را افزایش می‌دهد.

علی پور ابراهیم قائم مقام مهندسی گروه بهمن‌ در نشست خبری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان  با بیان اینکه  بهمن موتور اولین خودروساز سازنده بدنه SUV است ،گفت: اولین خودروساز ایرانی هستیم که بدنه شاسی بلند را به صورت کامل مونتاژ می‌کنیم.

قائم مقام مهندسی گروه بهمن‌ در رابطه با توسعه خطوط ساخت بدنه یادآور شد: سالن توسعه خط بدنه شماره دوم کلنگ زنی شده و تا پایان امسال با هشت هزار متر زیربنا به اتمام می‌رسد. وی افزود: بهمن موتور برنامه تولید چند خودروی دیگر را دارد که جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد اما در بین این محصولات خودروهای اقتصادی نیز در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص روند داخلی سازی و افزایش تولید کشنده امپاور گفت: امپاور از محصولات استراتژیک بهمن دیزل است. ظرفیت خط تولید این کشنده ده دستگاه در شیفت بود که خط دوم آن با ظرفیت ۲۰ دستگاه در شیفت در حال ساخت است که تا پایان سال آماده بهره ‌برداری است.

پورابراهیم ادامه داد: تولید بدنه اشتغالزایی بالایی دارد. برای ساخت بدنه دیگنیتی حداقل ۴۰ نفر مشغول به کار می‌شوند و در مجوع راه اندازی این خطوط بالای ۲۰۰ نفر را بکار می‌گیرد. وی افزود: ابتدای سال ۱۴۰۱ شرکت بهمن دیزل حدود هزار نفر شاغل داشت و امروز ۱۸۰۰ نفر نیروی انسانی دارد و در سایر شرکت های تابعه نیز همین اتفاق افتاده است. در یک سال و نیم گذشته تعدادی نیروی انسانی گروه بهمن صد درصد افزایش داشت.



منبع

داخلی سازی بدنه اشتغال ایجاد می‌کند

پورابراهیم در باره  ظرفیت تولیدی این خطوط تصریح کرد: این خطوط توانایی تولید ۱۰۰ دستگاه در شیفت را دارند از این رو از این پس ما نیازی به واردات بدنه ساخته شده نخواهیم داشت.

پورابراهیم در مورد راه اندازی خط تولید تجهیزات اصلی (Original equipment manufacturer)OEM گفت: در برنامه‌های توسعه‌ای، کاربری محصولات در روند اصولی تر انجام خواهد گرفت. به همین خاطر خط تولید OEM را راه اندازی کردیم.

وی در مورد توسعه زیرساخت های بهمن موتور گفت: سال آینده زیرساخت‌های بهمن موتور با هدف افزایش ظرفیت تولید به ۶۰هزار دستگاه تکمیل خواهد یافت که این زیرساخت‌ها برای سالیان متمادی قابل بهره‌برداری خواهند بود.

قائم مقام مهندسی گروه بهمن‌ با اشاره به اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در بهمن دیزل یادآور شد: خط رنگ وانت کارا در بهمن دیزل راه اندازی شده است. امروز به طور کامل خط مونتاژ این وانت در بهمن دیزل است هرچند همچنان مالکیت این خودرو در اختیار بهمن موتور است. ظرفیت تولید این وانت در بهمن دیزل به روزانه یکصد دستگاه رسیده است.

قائم مقام مهندسی گروه بهمن‌ با تشریح داخلی سازی بدنه کامیونت فورس و کشنده امپاور تصریح کرد: در خصوص کامیونت های تولیدی بهمن دیزل، برنامه ساخت بدنه اجرایی شده است. ساخت بدنه کامیونت فورس با ظرفیت ۵۰ دستگاه در هر شیفت شروع شده است. از اسفند ماه سال جاری خط بدنه امپاور BD۵۰۰ نیز نصب خواهد شد و سال اینده بدنه خودروی امپاور در داخل ساخته می‌شود. خط ساخت بدنه کامیون BD۳۰۰ جدیدترین محصول بهمن دیزل نیز خرداد سال ۱۴۰۲ نصب خواهد شد.