انقلاب بزرگ وسایل برقی در راه است؛ نسل جدید باتری ها با کاهش قیمت 99 درصدی به بازار می آیند

در همین راستا محققان سخت در حال تلاش برای تولید انبوه نسل بعدی باتریها هستند که از نوع جامد بوده و به الکترولیت نیازی نداره و در مواری با صرفه جویی 99 درصدی در وزن و هزینه، می توانند انرژی بخش خودروهای برقی آینده باشند.

پروفسور پیتر بروس شیمی دانی است که نمونه اولیه این سلول را در یک پروژه تحقیقاتی بین سال‌های 2007 تا 2011 در دانشگاه سنت اندروز ساخت.

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

گوگرد عنصر فراوانی است و می‌تواند جایگزین نیکل و کبالت شود.

کلید واژه ها: باتری – آژانس بین المللی انرژی – الکترولیت – آژانس بین المللی – باتری حالت جامد – خودروهای برقی – تحقیق و توسعه – برقی – خودروی برقی – تولید انبوه – توسعه – بهبود – انرژی – بین المللی – صرفه جویی – کاهش قیمت – نیاز – جدید – باتری ها – پیش بینی – استفاده – پشتوانه – دستگاه – عملکرد – میلیون – میلادی – لیتیوم – محققان – افزایش – فناوری



منبع

گرچه در این تحقیق هیچ اشاره‌ای به چرخه شارژ و دشارژ بسته باتری نشده است.

این شرکت بیش از 16 پتنت در رابطه با ساخت این کاتد‌ها به ثبت رسانده است.

در نتیجه الکترولیت باید جوری ساخته شود که از جذب هرگونه ناخالصی جلوگیری کند.

این رقم در حدود دو برابر بیشتر از سلول‌های لیتیومی فعلی است.

استفاده از کبالت در باتری‌ها به دلیل اثرات زیست محیطی همیشه بحث بر انگیز بوده است.

این فناوری در حدود 99 درصد ارزان‌تر از سلول‌های فعلی است و تا میزان 99 درصد نیز انرژی کمتری مصرف می‌کند.

پیام نفت: توسطdigitalwebmaster بر اساس پیش بینی آژانس بین المللی انرژی تا سال 2030 میلادی بیش از 245 میلیون دستگاه خودروی برقی در جهان استفاده خواهد شد که تمامی آن ها نیاز به باتری دارند.

در هر صورت به نظر می‌رسد که آینده حمل و نقل در گرو نسل جدید باتری‌ها و شیمی‌دان هایی است که با استفاده از مواد و ترکیب‌های جدید آینده حمل و نقل را تغییر خواهند داد.

در حال حاضر انگیزه و پشتوانه مالی بسیار قوی برای بهبود و تولید باتری‌های جدید وجود دارد.

سلول‌های هوا لیتیومی از اکسیژن هوا به عنوان بخشی از واکنش شیمیایی استفاده می‌کنند که در طول شارژ و دشارژ باتری اتفاق می‌افتد.

شرکت theion نیز یک الکترود (کاتد) ساخته شده از سولفور لیتیوم تولید کرده است که ادعا می‌کند که محدوده سلول‌های لیتیوم یونی معمولی را تا سه برابر افزایش می‌دهد.

این شرکت در ابتدا قصد دارد تا باتری صنایع هوافضا را تولید کند و پس از آن به سراغ صنایع خودروسازی خواهد رفت.

کار بر روی بهبود فناوری باتری‌های لیتیوم یونی موجود یعنی باتری حالت جامد که با حذف الکترولیت مایع عملکرد آن را افزایش می‌دهد در جریان است.

گرچه محققین به دنبال مواد جدید برای توسعه باتری‌های بهتر هستند.

حال محققین موسسه ملی علوم مواد ژاپن ادعا کردند که یک باتری‌هوای لیتیومی با چگالی انرژی 500 Wh بر کیلوگرم ساخته‌اند که تقریبا دو برابر چگالی انرژی بیشتری دارد.

این لایه مانع از رسیدن اکسیژن به بخش مثبت الکترود می‌شود.

از جدیدترین فناوری‌ها می‌توان به سلول‌های لیتیومی جدید اشاره کرد که به نوعی بین سلول‌های معمولی و پیل سوختی هیدروژنی قرار دارند.

در نتیجه دیگر نیاز به حمل مواد شیمیایی به درون باتری وجود ندارد.

در نتیجه فعالیت‌های تحقیق و توسعه باتری به سرعت و قدرت در جریان است.

یکی از نقاط ضعف این دست از سلول‌ها عناصر موجود در هوا مانند کربن، نیتروژن و آب است که با لیتیوم واکنش نشان می‌دهد و یک لایه آلوده روی آن ایجاد می‌کند.