ادغام شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا | براساس

بهینه سازی امکانات موجود در سایت های تولیدی ایران خودرو و سایپا در خارج از کشور نیز از دیگر محور های مورد بررسی بود که در این زمینه نیز کمیته مشترکی، طرح تحقق اهداف تعیین شده را در کوتاه ترین زمان ممکن ارایه خواهد کرد.

بر این اساس مقرر شد تا دفاتر دو خودروساز در یکی از کشور های منطقه به عنوان نخستین محل اجرای اتحاد راهبردی ایران خودرو و سایپا در خارج از مرزها، با مدیریت مشترک به فعالیت خود ادامه دهد.

با توجه به توانمندی ایسیکو، این شرکت به عنوان محل اصلی اجرای این طرح انتخاب شد تا حمل خودرو با هدف کاهش هزینه ها به صورت مشترک با سایپا پشتیبانی برنامه ریزی و اجرا شود.

کمیته مشترک خرید نیز برای خرید کالا و قطعات دو خودروساز، فعالیت خود را با جدیت دنبال خواهد کرد تا براساس اقدامات این کمیته، تصمیمات برای خرید از شبکه تأمین و سازندگان نیز به صورت مشترک و با هدف کاهش هزینه تولید، صورت گیرد.

برپایه این گزارش، به منظور تسریع در اجرای مفاد تفاهم میان ایران خودرو و سایپا، آیین نامه ها، فرآیند ها و دستورالعمل های مربوط به شبکه خدمات پس از فروش حتی الامکان به اشتراک درخواهد آمد تا نحوه پذیرش و خدمت دهی به مشتریان با سهولت بیش تری صورت گیرد.

بر این اساس؛ کمیته مشترکی متشکل از معاونت های بازاریابی و فروش و مدیران عامل شرکت های خدمات پس از فروش دو خودروساز، طرح پیشنهادی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده و نحوه یکسان سازی فرآیند ها و دستورالعمل های اجرایی را ارایه خواهند کرد.

همچنین ادغام ظرفیت های موجود در دفاتر ایران خودرو و سایپا در خارج از کشور، از جمله محور های مطرح شده در این نشست بود.

براساس تصمیم اتخاذ شده در نشست مدیران عامل ایران خودرو و سایپا، نخستین نمایندگی مشترک میان دو شرکت برای ارایه خدمات به خودرو های سواری، نیمه سنگین و سنگین، – ادغام شبکه خدمات پس از فروش دو خودروساز بزرگ کشور تشکیل می شود.

همچنین استفاده از ظرفیت نمایندگی هر یک از خودروسازان در شهر هایی که خودروساز دیگر، فاقد نمایندگی است، از دیگر برنامه هایی بود که در جلسه مشترک میان مدیران عامل دو خودروساز هدف گذاری شد.

در این زمینه؛ شکل گیری مدیریت و شرکتی واحد و تخصصی برای پشتیبانی دو خودروساز در آینده نزدیک هدف گذاری شد که با توجه به آثار قابل توجه در کاهش هزینه ها به سرعت به اجرا خواهد رسید.

این اقدام نیز تأثیر قابل توجهی در هزینه های مدیریت دفاتر خارج از کشور خواهد داشت.

همچنین ادغام شبکه پشتیبانی از دیگر محور های مذاکره در نشست مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور بود.

کلید واژه ها: خودروساز – خودرو – خدمات پس از فروش – نمایندگی – مشترک – ایران خودرو – خدمات – فروش ایران خودرو – افزایش بهره وری – فروش – برنامه – مدیران – ارایه خدمات – ادغام – گزارش – سنگین – سایپا – ظرفیت – ایران – خودروسازان – دستور کار – هدف گذاری – عامل – کشور – شبکه – دیگر – میان – هایی – بزرگ – ظرفیت ها



منبع

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاکوفارس؛ براساس هدف گذاری دو خودروساز بزرگ کشور، عملیات احداث نمایندگی مشترک خدمات پس از فروش در یک ماه آینده آغاز و این برنامه با هدف کاهش هزینه، ایجاد دسترسی بهتر و سریع تر برای مشتریان و افزایش بهره وری ظرفیت ها و امکانات دو خودروساز دنبال خواهد شد.

در این زمینه نیز کمیته مشترک دو شرکت نحوه به اشتراک گذاری امکانات و ظرفیت های حوزه پشتیبانی در بخش حمل خودرو را بررسی و طرح پیشنهادی لازم را ارایه خواهد کرد.

براساس این گزارش؛ در گام بعدی، ایجاد مدیریت مشترک در نمایندگی های دو خودروساز که دارای مالکیت مشترک هستند در دستور کار قرار خواهد گرفت.